
Nowy York i Londyn - taxi
Taksówki od lat służą ludziom potrzebującym transportu. Chyba najpopularniejszy rodzaj taksówek, wręcz ikona tego rodzaju transportu, to nowojorskie, żółte taxi. Kto nie kojarzy żółtego Forda, który jest chyba w każdym filmie zza oceanu. Jest to tak utarty wzorzec taksówki, że nie sposób sobie wyobrazić krajobrazu Nowego Jorku bez żółtej, przemykającej kolejnymi alejkami taksówki.
Ktoś jeszcze może kojarzyć typowe taksówki dla Londynu, tzw 'cabs' to czarne, niewielkie auto. Najczęściej występującym modelem jest TX4. Te taksówki nie zapisały się jako ikony tego regionu, może z powodu tego, że nie wyglądają jakoś oszałamiająco. Możliwe też, że zostały przyćmione przez kultowe, czerwone autobusy.
Transfery
Taksówkowe podróże zagraniczne są dość drogie, ale jednak jest to bardzo potrzebna na rynku usługa, na którą oczywiście jest popyt. Najczęściej opcję podróży taksówką za granicę wybierają biznesmeni lub podróżujący, a najczęściej obieranym celem są lotniska. Podróże zarówno na lotniska Polskie i zagraniczne stają się chlebem powszednim dla firm oferujących przewozy dalekodystansowe.
Jak wiadomo Polskie lotniska nie obsługują wszystkich linii i kierunków, więc czasami taniej wyjdzie pojechać taksówką na zagraniczne lotnisko i z niego mieć lot bezpośredni do interesującego nas kraju.
Infrastruktura drogowa
Dobra aglomeracja miejska pozawala zazwyczaj na szybki i bezpieczny przewóz osób i towarów. Niestety część centrów miast w Polsce nie jest przystosowana do obecnego natężenia ruchu ulicznego, co znacznie utrudnia przejazd przez konkretne miasto. Jest to spore utrudnienie dla odwiedzających, którzy maja do załatwienia sprawy biznesowe i muszą dostać się na wskazane miejsce.
Powodów, dlaczego część miast jest nieprzejezdna lub ma mocno ograniczony ruch jest kilka. Po pierwsze miasta te nie nadążyły za rosnącą liczbą aut, autobusów i tirów, przez co na dzień dzisiejszy brakuje infrastruktury, która umożliwiłaby szybki transport. Kolejna przyczyną jest brak środków na rozbudowę, czy naprawę i utrzymanie obecnej infrastruktury. Kumulacją tych przeszkód jest właśnie mała przepustowość ruchy przez centra miast.